2015年5月12日火曜日

5/11/15 帰国個展『抽象画は続く』8/10 【笑顔だけ残して:Only Her Smile is Left】

I have been making artworks with poems in those years.
The title of the series of 10 is My Abstract Paintings Go On!


Here is series of 8/10, titled, Only Her Smile is Left

数年前から、アクリルや水彩絵の具を用いて制作したアートに
自作の詩(日英両語)を綴ってアートと詩のコラボ作品を制作しています。

今年も5月中旬から帰国して2ヵ月間全国をアート・セラピーの講座でツアー!

その際に会場で今年の作品展、プチ個展:抽象画は続くを開催します。

ブログをご覧下さっている皆さんに、 作品群のプレビューをお届けします!

今回のタイトルは【笑顔だけ残して】です。 

                          【Only Her Smile is Left】

One day, the existence of one dear to my heart disappeared.
She has died.
If only she had lived I could have taken her hand and heard her lovely voice.

I did not even receive a word of "good-bye." 

I am confused and cannot believe the news of her passing away.

When was the last time I saw her?
What kind of talk did we have?
What kind of feelings did we share?
Did we cuddle up and hug each other?

I remember vague memories of her,
And I gather pieces of those memories
To create a collage of her in my heart

Only her smile is left.

Now she will no longer smile at me.
The clock in my heart does not tick away time anymore.

Time stopped when I heard she had disappeared.
Will her soul rest peacefully in the place where she sleeps?

To me, only her smile is left,
And she will continue smiling forever in my heart.

                                                【笑顔だけ残して】

あたりまえのようにあったその場所に、
その人の存在がなくなった

生きていさえすれば、声を聴くことも、
手を取り合うこともできるのに、
その人は逝ってしまった
 「さよなら」の言葉も残してくれず

受け取った訃報を、信じられない想いで持てあましている
最後に会ったのはいつだったろうか?
どんな話をしたのだろうか?
どんな気持ちだったのだろうか?
別れ際に身体を寄せ合って、抱きしめあったろうか?

曖昧な記憶を掻き集めて
心の中にその人のコラージュを作る
いつも会っていた場所や、好きだった動物や、分かち合った秘密
欠片を集めてその人が生きた痕跡を残そう

その人の笑顔だけが残って
私に微笑みかけている
私の心の中の時計はそこで止まったまま
もう時を刻むことはない

その人の魂は辿りついたところで
安らかな眠りについているだろうか
その寝顔には笑顔だけが残って
永久に微笑み続けることだろう



0 件のコメント:

コメントを投稿