2013年9月9日月曜日

9/8/13 【アートウォーク鑑賞】

私が住んでいる町から南へ100㎞弱のレイク・カントリーという町で、BC州一の規模のアートウォークという視覚芸術展が開催されました。ここオカナガン地域で活躍する300人以上のアーティスト、パフォーマーが参加し、3000余りの原画などが展覧されました。毎年7000人以上の観客が訪れるという素晴らしいイベント。 

Lake Country ArtWalk, the largest of its kind in the BC interior, showcases original works of art and live performances created by visual and performing artists living in the Okanagan Valley. More than  300  artists of all media are exhibiting over 3000 original works of art. The event plays host to over 7000 visitors.

会場はハイスクールを貸し切っています。
The venue is at the High School!

入場料は$2でした。私は何名かのアーティストの友人が出展していたので、ブースを訪ねてきました。
My husband and I visited our friends who are artist there.

http://www.artwalk.ca/
今年の展覧会のテーマは『この時!』でした。
This year's theme is "It's About Time!"
こんないろとりどりの暖簾のようなキャノピーをくぐって会場へ向かいます。何だか神社の鳥居を思い出しました。
See the canopy towards the main building.
ペンを巧みに使いこなすフリーダの作品は自然のモチーフが多いです。
Frieda Martin is good at using ink and color.
左からファイバー・アーティストでフェルトの作品の作者のグウェンスさんと、ジュエリーや色鉛筆画を描くキャシーさん
Gwenth, left, is a fiber artist, and Kathi King, centre, makes jewelry and drawings. 
去年の人気作家投票で5位を受賞したバル・ロジャースさん。この仔猫は写真かと見紛うほど精巧に描かれていました
Val Rogers received 5th in the 2012's people's choice! Her animals look so real.



ダンサーがモデルとしてポーズをとっていました。私も絵のモデルの経験あるので分かるのですが、同じ姿勢で停まっているのって、キツイんですよ~
The dancers paused for life drawing. I know it is hard to keep the same posture for awhile
夫はうなだれているように見える(作者の注:地球に祈りを捧げている)熊の彫刻をなでなで
My husband, Sledge, patted back of bear because she looked disappointed. Actually, the bear is preying for the Earth.
アート参加コーナーでは、熱心に石をペイントする姿が
The art participation corner that people painted the rocks.

たった$2の入場料でこれだけ楽しめて御の字でした。また、このイベントを訪れたいです。
It was only $2 for admission; however, we enjoyed viewing the artworks there. We are looking forward to visiting ArtWalk again.




0 件のコメント:

コメントを投稿